Ana SayfaEn Yeniler & TrendlerYENİ LÜKS TEMASI İLE MAISON&OBJET PARIS 2022

YENİ LÜKS TEMASI İLE MAISON&OBJET PARIS 2022

Maison&Objet Paris Fuarı’nın Ocak 2022 teması “New Luxury” olarak belirlendi. Bu başlık altında lüks kavramının yeni ifadeleri fuar kapsamında sergiler, konuşmalar, gösterimler ve deneyimlerle katılımcılara sunulacak.

What’s New

Dört trend uzmanı tarafından kürate edilen alanda satın almacılar için yeni koleksiyonlarla birlikte görülmesi gereken objeler ve mobilyalar bir araya getiriliyor. Lüks segmentte yer alan dekoratif çözümler bu trend alanındaki uygulamalarıyla birlikte ilham veriyor.

Özgün Bir Ürün Seçkisi

Marcel Wanders tasarımı One Minute Mickey.

Fuarın lüks ve premium katılımcılarına yer verdiği 7. holü Signature, ocak ayında yepyeni bir içerikle karşımıza çıkıyor. Özgünlük, inovasyon ve yetkinliği bir arada sunan markaların koleksiyonlarına yer verilecek olan alanda, ikonik tasarımları, eşsiz malzemeleri, özgün ve kişiselleştirilebilen objeleri, güçlü ifadeleri, elegan tavırları ve karakter sahibi dekorasyon önerilerini bulabileceksiniz.

TeamLab, Espace teamLab x M&O.

Yükselen Yetenekler Ödülü

Maison&Objet Fuarı’nın en heyecan verici programlarından birisi olan genç yetenekler ödülü kapsamında bu edisyonda Japonya’dan yeni yeteneklerin işleri sergilenecek. “New Luxury” teması etrafında kurgulanan fuarda özellikle zanaat ve teknolojiyi bir arada sunma konusunda isim yapmış olan Japonya’nın yeni yeteneklerini görmek eminiz ki ilham verici olacak.

Thomas Dariel tasarımı Mira sehpa, Maison Dada.

Lüks Dekorasyon Deneyimi

Maison&Objet bu edisyonunda The Invisible Collection’ı da ağırlıyor. Tasarım dünyasının yıldız isimlerinin ayrıcalıklı işleri ile yeni yeteneklerin çarpıcı tasarımlarını görünür kılan ilk online platform olan The Invisible Collection, Emilie Bonaventure tarafından tasarlanan bir kurgu sunuyor. Sürdürülebilir lüks ve zanaattaki mükemmellik yaklaşımını bir mobilya ve aksesuar seçkisi ile sergileyen platform önümüzdeki yıllarda tasarım klasiği olabilecek eserlerin gösterimini yapıyor.

Hannes Peer tasarımı Marmini şezlong.

Büyüleyici Birliktelik

Sanat ve teknolojiyi birleştirerek yeni bir etkileşimli enstalasyon sunan Japon Kolektif TeamLab, doğayı dijital dünya ile bütünlüyor. Hayatın mikrokosmik otonom yansımalarını unutulmayacak bir deneyime dönüştüren kolektif, Maison&Objet için özel geliştirdikleri bu enstalasyon ile izleyicileri kendi hayatlarının akışlarından çıkararak farklı yaşam şekillerine kapılar açıyor.

Wisp sehpa, OCHRE.

Uber Luxury ve Lux Populis

Uber Luxury ve Lux Populis lüksün yeni ifadelerinde öne çıkan kavramlar. Uber Luxury zanaatı teknoloji ile birleştirerek geçmişi ve geleceği birbiriyle bağlıyor. Bu akımın altında, tasarımcılar fizikçiler ile birlikte yeni malzemeler geliştirip, ipek, bakır, LED gibi malzemelerle bezenmiş tekstillerle çalışıyorlar. Kanepeler ise çok fonksiyonlu objelere dönüşüyor. Bu yaklaşımı sunan mobilya ve objeler arzu nesneleri oluyorlar. Lux Populis ise ilhamını pop kültürü temsil eden sokaktan alıyor. Daha kapsayıcı bir şekilde Instagram, Tik Tok ve Master Chefs gibi programlardan etkilenen bu akım “limited edition” spor ayakkabılar ya da Banksy ve JR gibi sanatçıların işlerinde hayat buluyor.

Hazırlayan: Bilgen Coşkun, Dilek Öztürk / In-Between

SON YAZILAR

BENZER YAZILAR