Ana SayfaSeyahatTAPINAKLAR ÜLKESİ SRİ LANKA

TAPINAKLAR ÜLKESİ SRİ LANKA

Önceleri Aslan Kaya’nın etrafındaki mağaralarda budist rahipler inzivaya çekiliyormuş. Kralın gelişi ile birlikte rahiplere dokunulmamış ama her yer yeniden düzenlenmiş. Mühendislerin ve işçilerin tepeye çıkmak için kayalara kazdığı basamaklar şimdi de net olarak görünebiliyor. Bu basamaklara destekle bambudan iskeleler yapılmış. Tüm malzemeler bu iskeleler yardımı ile yukarı taşınmış. “Bambu” diyor rehberimiz, “O zamanın çelik halatları, o kadar hafif ve sağlam ki inanamazsınız!” Sarayın yapımının ne zaman bittiği ve bittiğinde nasıl bir görünüme sahip olduğu kimse tarafından bilinmiyor. Ama Aslan Kaya’nın en tepesine çıkınca Kral Kaspaya’nın nasıl ihtişam içinde yaşadığını hayal edebiliyorsunuz. Ama oraya gelmeden önce çıkmanız gereken yaklaşık 1.700 basamak var. SAAT SADECE 10:00 VE HAVA 35 DERECE Rehberimiz dik çıkan basamakları gösteriyor. “Buradan devam edeceğiz” diyor. Ayağınız 42 numarayı geçiyorsa sizin için daha da zor burası. Şehrin kiremit rengi aşağıda rengini gösterirken, taş merdivenlerin sonuna geliyoruz. Bundan sonrası metal asma bir yol üzerinden devam ediyor. Merdiven sizi mağaranın içine çıkarıyor. Mağaranın dış çeperi kırılmış ama iç yüzündeki muhteşem freskolar inanılmaz. En az 1.500 yıllık olduğu tahmin edilen freskolar kök boyası kullanılarak yapılmış. Rehberimiz freskoları gösteriyor. Üstleri çıplak olanlar kralın eşleri, giyinik olanlar ise onların hizmetkârları. “Bu freskoları yapanların tek hakkı var” diyor. “Hata yaparlarsa düzeltilmeleri çok zor.” Hatta diyor “Hatalar var, dikkatli bakarsan fark edersiniz.” Sanatçı önce eli yapmış ama sonra duruşu değiştirmiş,
dolayısıyla kolun pozisyonu da değişmiş. Çıktığımız merdivenin hemen paralelinden metal basamaklarla dönerek aşağıya iniyoruz, hatta manzara da sizle beraber dönüyor. Sonunda tekrar platforma ulaşıyoruz. Dışarıdan boylu boyunca görünen aynalı duvar dedikleri yerdeyiz. Bu koridoru koruyan duvar zamanında burayı ziyarete gelen budist rahiplerin duvar yazılarına eşlik etmiş. Bir kaç tanesini söylüyor rehberimiz, “geldim-gördüm” “ne mutlu bana” cinsinden duvar yazıları.