TOP

SİYAH KİMLİĞİN KEŞFİ

New York’taki Solomon Guggenheim Müzesi, 12 Ağustos 1988 tarihinde henüz 28 yaşında ölen ve “geleceğin dahi sanatçısı” olarak gösterilen, ABD’li graffiti sanatçısı ve yeni dışavurumcu ressam Jean-Michael Basquiat’ı yeni bir sergiyle kucaklıyor: “Defacement: The Untold Story” (Tahrifat: Anlatılmamış Hikâye).

Sergide yer alan eserler, Jean-Michel Basquiat’ın “siyah” kimliğinin keşfedilmesini ve sanatçı Michael Stewart’ı ölüme sürükleyen polis şiddetine karşı protestoları öne çıkarıyor. Sergide yer alan tematik eserler aynı zamanda aynı kuşaktan farklı sanatçıların çalışmalarıyla da destekleniyor. Ziyaretçilere, 1980’li yılların ilk yarısında ve New York’ta, Basquiat’ın kendi görüşüyle oluşturduğu kimlik ve kültürel aktivizme dair farklı bir bakış açısı da sunuluyor. Serginin başlangıç noktasında yer alan Defacement – Michael Stewart’ın Ölümü (1983), iddialara göre East Village metro istasyonunun duvarlarına resim çizdiği için New York City’de devriye gezen polislerce öldürülen siyahi Michael Stewart’ın anısına çizilmiş bir eser. Gerçekte Keith Haring’in stüdyosundaki duvara çizilen “Defacement” kamuya açık olarak sergilenmiyordu. Ne zaman ki Basquiat, Defacement de dâhil olmak üzere yaklaşık 20 tablo çizdi, bu durum kendi siyahi kimliğini araştırmasına, polis vahşetini protesto etmesine ve bireysel bir estetik dil oluşturmasına sebep oldu. 21 Haziran – 6 Kasım tarihleri arasında ziyaret edilebilecek serginin küratörlüğünü David Stockman üstleniyor.

kaynak: getty.edu , ARTAM GLOBAL ART &DESIGN SAYI 53 – YAZ ÖZEL 2019

gizema@groupmedya.com