TOP

Nelly Rodi’nin Kreatif Direktörü Vincent Gregoire ile Trendler Üzerine

Nelly Rodi Trend Ajansı Kreatif Direktörü Vincent Grégoire ile global trendleri yaşam tarzlarına aktarma süreçleri ile Maison&Objet Ocak 2019 teması üzerine konuştuk.

Makro trendleri yaşam tarzlarına ve kişisel stillere tercüme etmek konusunda, dönüşüme açık, esnek metodolojiler tasarlanıyor. Markalar, üreticiler ve hatta evlerimizde bile kişisel zevklerimizi şekillendirirken bir yöntem bulma arayışındayız. Bu metodolojilerin tasarım sürecine hâkim önemli bir figür olan Vincent Grégoire, “merak kabinlerimizi” global ölçekte değişen ve dönüşen sosyal, ekonomik ve çevresel değişkenler etrafında şekillendirmemiz gerektiğine inanıyor.

Nelly Rodi’deki konumunuzdan kısaca bahsedebilir misiniz?

Nelly Rodi’de Lifestyle bölümünü yönetiyorum. Aynı zamanda tüketici trend analizi, trend araştırması ve tüketici fokus gruplarıyla ilgileniyorum. Günümüzde her şey kullanıcı etrafında olmak durumunda. Monolog değil, diyalogdan bahsediyoruz. Sosyal medya sayesinde kullanıcılar markalarla iletişime geçebiliyorlar.

Sizin de tüketici araştırmasında hem kreatif direktör hem de yönetici olarak iki faklı işlevi bir araya getirmeniz çok ilginç…

Bu benim için sadece bir akıl durumu. Her zaman yeni bir kürasyon ve uygulamayı beraberinde getiren bir durum. Renk, form, ses, tat ve zevkin arkasında ne var diye soruyorum. En güçlü noktamız tüketici analizi,yaratıcı önermeler arasında kurduğu bağ.

Dünyada politik, sosyal ve ekonomik anlamda büyük kaymaların olduğu bir anda dediğiniz bağları kurmak çok önemli. Bu bağlamda makro ölçekleri yaşam tarzı trendlerine nasıl tercüme ediyorsunuz?

İlk adım, ilgimi çeken her şeye bakmak. Tasarımcıları ve insiyatifleri gözlemliyorum. Beni heyecanlandıran; sosyal medya, sokak, yayın ve sergiler gibi pek çok şey var. Her zaman ilgimi çeken bu sinyaller ile bağ kurmaya çalışıyorum. Bunlar ana akım şeyler değil, aksine “disruptive” elementler. Yani ilk adım, ilgimi çeken şeylerin koleksiyonunu yapmak. Biz buna Fransızcada “Cabinet Curiosité” diyoruz. Merakımızı çelen ve neden bizi çektiğini bilmediğimiz objeleri topluyoruz. Bu şey yeni bir estetik, yeni bir dünya olabilir. İkinci adım, tüm bu gözlemleri politika, bilim, ekonomi, sanat ve yeni teknoloji alanlarında sosyolojik analizlerle kesiştirmek. Bu aşamada ilgimizi çeken sinyalleri neden toplandığımızı anlamaya çalışıyoruz. Üçüncü adım, tüketicileri anlamak. Tüketici ne istediğini bilmez ama ne istemediğini bilir. Bu anlamda global bir bakış açısı geliştirebilmek mümkün. Dördüncü adım, objektif olan değişkenleri takip etmek. Mesela, 2020 için trend çalışmasına başladığımızda, 2020 senesi içinde dünyada gerçekleşecek major etkinliklere bakıyor ve araştırıyoruz. Müzik, spor, sanat alanındaki major etkinlikler bizi de etkiliyor. Genellikle bu şekilde ilerleyen 4 adımımız var. Birimci adım tamamen sezgisel, soyut ve çok kişiselken, ikinci adımda bu kişiselliği sosyolojik analizlerle kırıyoruz. Üçüncü adımda tüketiciye odaklıyız ve son adımda ise, üst ölçekten dünyaya bakıp her türlü bilgiyi topluyoruz.Bu sürecin sonunda anahtar bir tema seçiyor ve bu tema etrafında makro ve mikro trendleri bulmaya çalışıyoruz.

Bu bağlamda, markanın değerleri doğrultusunda ayrışması adına nasıl bir yol izliyorsunuz?

Trend reçete değildir. Trend kelimesinin etimolojik kökenine baktığınızda, belirli bir ihtiyaca karşılık gelen bir cevaba referans verir. Bu aşamada, ilk adım marka için nelere ihtiyaç olduğunu belirlemek ve hangi trendin marka için en iyisi olduğuna karar vermek. Her zaman her marka için en iyi bilgiyi seçiyoruz çünkü her marka farklı. Markanın kim olduğunu, nereden geldiğini, neden belirli bir yöne gitmek istediğini ya da gitmek zorunda olduğunu, kimliklerini, güçlü ve zayıf noktalarını anlamaya çalışıyoruz. Daha çok stratejik konumlandırma ve kimlik çalışması olarak özetleyebiliriz.

Maison&Objet ile iş birliğinize nasıl başladınız?

Maison&Objet ile en başından beri birlikte çalışıyoruz. Nelly Rodi olarak sosyolojik analizler sağladığımızdan dolayı Maison&Objet için trend forumunu ve her sezon için ana temayı yönetiyoruz. Tüketici davranışlarının değişimi ve sosyolojik analizler doğrultusunda fuarın her versiyonu için yeni bir tema belirliyoruz. Aynı zamanda Maison&Objet kapsamında daha gerçekçi, ayakları yere basan yeni ürünler sergilemek istiyoruz. Maison&Objet, bizden fuarın ana yönlendirmesini daha derin bir yere taşımamızı istiyor. Her tema için bir trend kitabı hazırlıyoruz. Bu kitabı; bir dergi ve fuar arasındaki mecra olarak tanımlayabiliriz.

M&O Ocak 2019’da neler göreceğiz?

Maison&Objet Ocak 2019 teması Fransız paradoksu ile ilgili. Herkes “kimlik” ile yeniden bağ kurmaya çalışıyor. Maison&Objet’nin bir sonraki teması Excuse My French! Tema, kendi kimliğimizi tanımlamakla ilgili. Bu tema kapsamında, Fransa ile ilgili bildiğimiz klişelerle ilgili bir şeyler yapmak istedim. Versailles, Chanel, Bourdeaux şarabı, haute couture gibi… Bana göre Fransa kimliğinin bir sonraki adımı, bu klişelere kontrast olan her şey. Fransız stili deyince Hermès, Chanel, Baccarat gibi markaların büyük evlerini düşünürsünüz. Ama bu büyük markaların aslında, sanat, moda ve tasarım anlamında güçlü yaratıcı birikime sahip olan küçük üretim evlerinden geldiğini biliyoruz. Fransız stilini düşündüğünüzde çok Parizyen bir stil akla gelir. Bugün, bu kimlik dünyanın dört bir yanından Afrika, Japon, Latin sitli ile Fransz stilini karıştıran yeni yeteneklerle şekilleniyor. Fransız stilini düşündüğünüzde yine aynı şekilde çok eski ve tarihi şeyler aklınıza gelebilir. Fakat bugün Fransız tasarım teknolojisi çok güçlü. Yeni teknolojiyi, ses, ürün, aydınlatma ile birleştiren markaların gelişimini görüyoruz

Excuse My French! teması altında geliştireceğim son konsept Fransız mizah duygusu ile daha klasik tarza yönelmek. Bu şekilde kimlikler ve cinsiyetler ötesi jenerasyonları bir araya getirmek istiyoruz.

Rising Talents ödülleri ve yılın tasarımcısı Sebastian Herkner ile ilgili görüşlerinizi alabilir miyiz?

Rising Talents ödüllerinde Çin’den genç yetenekleri göreceğiz. Sadece bir değil, birden fazla Çin var. İnsanlar Çin’i genellikle ana akım pazar ürünleri ile ilişkilendirir ama bu anlamda fuarda şaşıracaklar. Çünkü Çin’in çok zengin kültürü ve mirasını bir araya getiren bir alan sunacağız. Sebastian Herkner’i çok yetenekli buluyorum, aynı zamanda çok alçak gönüllü bir kişi. Bir star gibi davranabilirdi ama onun yerine her zaman yeni projeler keşfetmek için motivasyonu çok yüksek. Ne çok basit, ne de çok lüks fikirleri ve tasarımları var. Sanat sergileri için tasarım yapmıyor. Trend forumunda Sebastian’n tasarımlarından bir seçki de göstereceğiz. Sebastian için en iyi zamanın bu olduğunu düşünüyorum. İnsanlar şimdiye kadar tasarımlarını gördüler ama arkasında nasıl birinin olduğunu görmediler. Maison&Objet’nin yeni edisyonunda Sebastian’ın yeteneğini keşfedebilecekler.

HAZIRLAYAN: IN-BETWEEN

seda@mayadijital.com