TOP

Maskülen ve Şehirli Bir Tarz

B2RN_Architecture kurucularından Berrin Güngenci Akgün’ün modern ve maskülen çizgilerdeki evi, doğal ışığın devinimine bağlı olarak günün her saatinde farklı bir kimliğe bürünüyor.

Tarçın rengi kanepe, siyah deri koltuk, ayakları tornada özel olarak üretilen cam tablalı orta sehpa, duvara monte edilen sac ünite B2RN_Furniture tasarımı. Yağlı boya tablo Fatih Altan, dijital baskı eser, Sait Mingü imzalı. Yumurta şeklindeki mum aydınlatma İtalya, San Marino gezisinden, çiçek ise Palmiye Botanik’ten alınmış. Fornasetti, Swarovski ve Paşabahçe marka aksesuarlara Amerika seyahatinden alınan parçalar eşlik ediyor.

Berrin Güngenci Akgün

B2RN_Architecture’ın tasarım felsefesini işlevsellik, doğru ışık tasarımı ve ideal kombinler olarak tanımlıyor. “Her şeyi kullanarak bir şey elde edemeyiz. Fonksiyonları düşünerek, mekânın gizli kurtarıcı bölümlerini kullanarak, az eşya ile doğru renkleri bir araya getirerek, ışığın kattığı sinerjiyi ön plana çıkararak güzel mekânlar elde edebiliriz” diyor iç mimar.

Parçalı bulutlu bir günde Ataşehir’deki rezidanslardan birinin 17. katındaki 4 oda 1 salondan oluşan yaşam alanına konuk oluyoruz. Üç cephesi bulunan ve 260 m2’ye yayılan dairenin boydan boya uzanan camlarından içeri gün ışığı süzülüyor. Işığın hava durumuna ve günün saatlerine göre değişen tonları, evin iç mekân tasarımına farklı karakterler katıyor. Antreden sola dönünce karşımıza çıkan salonda, adeta sanat eserlerinin varlığını kutsamak adına minimal bir kurgu oluşturulmuş. Koridor boyunca uzanan odalar ise çalışma, kıyafet, uyuma ve dinlenme gibi çeşitli işlevleri karşılamak üzere dekore edilmiş. Evin sahibi de olan İç Mimar Berrin Güngenci Akgün’e neden bu dairede yaşamayı tercih ettiğini sorduğumuzda, “Buraya taşınmadan önce hem ben hem de eşim Emre Akgün sosyal yaşamın son derece hareketli olduğu Nişantaşı’nda yaşıyorduk. Yakın tarihimizdeki evliliğimizle birlikte, birbirimize daha çok vakit ayırabileceğimiz Anadolu Yakası’na taşınmaya karar verdik. İyi ki de verdik bu kararı çünkü bu noktadan ofislerimize kolayca ulaşabiliyoruz, günde iki saat süren trafik probleminden de kurtulmuş olduk” cevabını veriyor. Akgün çifti, dairenin ilk sahibi olmuş.

Salonun yemek bölümü, minimal şıklığı ile dikkat çekiyor. Bar ve kav köşesi, metal sürgülü kapılarla mekândan ayrıştırılmış. Koyu tonlar şeffaf tasarımların gücünü artırıyor. Dijital baskı eser Sait Mingü’ye ait. Aydınlatmalar Bilge Aydınlatma ve Yiğit Aydınlatma koleksiyonlarından seçilmiş. Kütüphane, yemek masası ve şömine B2RN_Furniture tasarımı.

Proje aşamasında iç mimar, orijinal kurgusunda kayıp alanları bulunan daireyi nasıl kullanışlı hale getirebileceği konusuna odaklanmış ve bu kayıp alanları kullanma çabasının sonucunda salonda bir bar ve kütüphane alanı ile yatak odasında bir okuma ve dinlenme alanı elde etmiş. İstanbul gibi hızlı bir şehirde çalışan bir çiftin ihtiyacı olan çalışma, dinlenme ve sosyalleşme alanları düşünülerek şehirli ve modern bir stil yaratmaya çalışan Berrin Güngenci Akgün, bütün sosyalleşme alanlarını evin salonunda bir araya getirmiş. “Kütüphaneden bara, projeksiyondan müzik sistemine, tüm ilgilerimizi salonun içinde toplayarak, yalnızken veya dostlarımızla vakit geçirirken rahat edebileceğimiz bir alan tasarladım.” Toplam bir ay süren proje tasarım ve uygulama sürecinin ardından evde yaşamaya başladıklarını söyleyen Berrin Güngenci Akgün, evin genelinde yakın tarihte açılacak olan kendi tasarım markası B2RN_Furniture’dan parçalara yer vermiş. Salondaki pencerenin etrafı için oturup dinlenme imkânı sunan bir sedir de içeren ipek mat lake kitaplık tasarlanmış. Sedirin üzerine evin stiline uygun olarak siyah deri bir şilte yerleştirilmiş. Kitaplığın karşısındaki üç m2’lik ölü alan, özel olarak havalandırılan demir sürgülü kapısı olan bar ve kava dönüştürülmüş. Salonun sağ ve sol bölümü, yemek ve oturma alanları olarak kurgulanmış. Oturma bölümünde Berrin Güngenci Akgün tasarımı demir ayaklı koltuklar ve ayakları tornada özel olarak üretilmiş cam tablalı orta sehpa yer alıyor.

Eser, Kerim Yekin’e ait. Koltuk ve halı Mudo Concept’ten alınmış. Lamba, Yiğit Aydınlatma. Sehpanın üzerindeki vazolar H&M Home, diğer aksesuarlar ise Kenya seyahatinden getirilen parçalar.

Hâlihazırda var olan radyatörleri gizlemek için kullanılan kaj, aslında boydan boya bir dolap. İpek mat lakeden üretilen bu depolama ünitesi, evin genelinde kullanılan gri tonu ve salondaki tarçın rengi kanepeyle kontrast oluşturuyor. Akgün çifti, Kerim Yetkin, Fatih Altan, Sait Mingü, Devrim Erbil, Osman İlder, Mehmet İşer gibi sanatçıların eserlerinden oluşan fotoğraf, dijital baskı, yağlı boya ve heykel gibi işlerden oluşan koleksiyonunu ağırlıklı olarak salonda sergiliyor. “Yatak odasında da yine görmek istemediğim radyatörleri kapatırken bu defa bir ayakkabı dolabı elde ettim. Salondaki duvar detayını yatak arkasında da uyguladım. Deri yatak başlığı evin maskülen stilinin devamı niteliğinde. Evdeki bir odayı kıyafet odası yaptığım için yatak odasında ayrıca bir dolap görmek istemedim, onun yerine bir dinlenme bölümü oluşturdum ve dolap konulacağı varsayılan köşeyi iki basamaklı bir sedir haline getirdim.” Kıyafet bölümünde yine B2RN imzalı ipek mat lake dolaplar yer alıyor. Çalışma ve oturma odası, evin genel stiliyle uyumlu, işlevsel alanlar olarak bütünü tamamlıyor. “Müşterilerimle yaptığım projelerden farklı olarak, tamamen kendi zevkim doğrultusunda ve beni yansıtan, keskin çizgilere sahip, modern ve maskülen bir stil oluşturdum” diyor Berrin Güngenci Akgün ve ekliyor: “Doğal malzemeler kullanarak oluşturduğum dekorasyonda işlevselliği ön planda tuttum. Sadece estetik beklentileri tatmin edip fonksiyonel olmayan yaşam alanları bana göre iyi tasarım kriterine girmiyor. Aksesuarla mobilyaları tasarlarken ve seçerken dışarıdan gelen gün ışığını da göz önünde bulundurdum ve yapay ışık tasarımını mekânın bir parçası olarak hayal ettim.”

Oturma odasındaki koltuk ile antredeki puf ve ayna, B2RN_ Furniture tasarımı. Çalışma odasının duvarına asılı olan söğüt ağacından imal edilmiş kar ayakkabısı ve ahşap sandalye antikacıdan alınmış. Antredeki küp, Antakya’dan getirilmiş, içerisine Chakra’dan alınan pampas otu yerleştirilmiş. Duvarda Uniqka marka Bilge Nur Saltık tasarımı deri posta zarfı yer alıyor.

Yatak odasındaki dinlenme köşesi mekâna özel olarak B2RN tarafından tasarlanmış. Eser, Devrim Erbil.

Mutfakta, renk olarak evin geri kalanından ayrışan fakat minimal çizgiden taviz vermeyen kurgular oluşturulmuş.

Yatak ve demir aynalar B2RN_Furniture. Sarkıt, Bilge Aydınlatma, halı Trend Rugs. Küp, Antakya’dan getirilmiş. Fotoğraf çerçeveleri Simurg Sanat Evi’nden alınmış. Kıyafet odasındaki her şey ve çalışma odasındaki masa ile kitaplık B2RN_Furniture tarafından tasarlanıp ürettirilmiş. Duvara Vitra marka Uten Silo ray sistemi yerleştirilmiş.

Hazırlayan: ÇİĞDEM HASANOĞLU

Fotoğraf: AHMET ÖZGÜR ÖZGER

cigdemh@group-medya.com