TOP

Evden Çalışırken Yalnızlık Hissiyle Mücadele Etmenin 7 Yolu

Koronavirüs (Covid-19) önlemleri nedeniyle birçok kurum çalışanlarının sağlığını ve refahını güvence altına almak için tam zamanlı çalışmayı evden yürütme kararı aldı. Bu çalışma sisteminden dolayı bütün gün evde olacağınızdan kendinize daha fazla zaman ayırma şansına sahip olduğunuzu düşünebilirsiniz. Ama sonraları tek başına olma hali yalnız hissetmeye yol açabilmektedir. Aslında günlük rutin bozulmadığı zaman yalnız hissetme düşüncesi ortadan kalkarken, daha sağlıklı bir iş/ yaşam dengesi oluşturabilme imkanına sahip olabilirsiniz.

Evden çalışma düzenine geçtiyseniz ve yalnızlık hissiyle de mücadele ediyorsanız iyi hissetmenizi sağlayacak 7 yolu sizin için listeledik.

#1 Sevdiklerinizle Her Gün Konuşun

Hepimiz gün içinde ya da işten sonra ailemiz, arkadaşlarımızla kısacası sevdiklerimizle buluşarak yoğun bir şekilde vakit geçiriyorduk. Mutfak masanızdan, evinizin herhangi bir köşesinden pijamalarla evden çalışsanız bile sevdiklerinizi mutlaka gün içinde veya gün sonunda arayabilirsiniz. Uzun mesafeli dostluklar içinde mükemmel olan bu aramalar yalnızlık hissini yenmeniz için yardımcı olacaktır.

#2 Güçlü Bağlar Kurun

Belirli bir sosyal çevre de bulunuyorsanız çok fazla arkadaşa sahip olmanın mutlu edeceğini doğal olarak düşünebilirsiniz. Yüzeysel ilişkilerde kalıcı bir bağ olmadığı gibi kişinin kendisinde yetememe duygusu geliştirebiliyor. Güçlü bağların olduğu arkadaşlık ilişkileri paylaşacağınız hisleriniz ve düşüncelerinizle destek hissetmenizi sağlayarak ruhunuzu rahatlatacaktır.

#3 Evden Çalışırken Bakımlı Olun

Her cuma pijamalarınızla çalışmak yerine daha şık bir kombinle çalışmayı deneyin. Bu sizin daha iyi hissetmenizi sağlayacaktır. Aynı zamanda hafta sonuna kadar saniyeleri saymak yerine cuma günleri çalışmayı dört gözle bekleyeceksiniz. Daha zor projeler çok daha kolay hale geldiğini bunun size destek olduğunu göreceksiniz.

#4 Sosyal Etkileşimi Takdir Edin

Evden çalışmaya başladığınız zaman her gün zorunlu maruz kaldığınız sosyal etkileşiminiz azalacak, günlük küçük konuşmalarınız da kaybolacaktır. Tam olarak ofiste iş yaparken farkında olmadığınız günlük sosyal dinamikler yorucu olabiliyor. Evden çalışırken bunu kabul ve takdir ettiğiniz de enerjinizi size daha neşelendiren şeylere harcamış olacaksınız.

#5 Çevrimiçi Gruplara Katılın

Serbest çalışanları ve evden çalışan herkesi bir araya getiren düzinelerce çevrimiçi grup var. Neler yaşadığınızı anlayan insanlarla bağlantı kurmak ve canlı konserleri takip etmek evden çalışmaya başladığınız bu dönemde size yararlı olacaktır.

#6 Arkadaş Grubunuzla Gün İçinde İletişimde Olun

İşiniz ne olursa olsun gün boyunca telefonda olmak dikkat dağıtabilir. Belirlediğiniz bir saatte kafanızında dağılması için bazı çevrimiçi grup sohbetleri oluşturun. En yakın arkadaşlarınızla gün boyunca üzerinde çalıştığınız projenizden tamamen uzaklaşmayacak bir şekilde iletişimde kalabilirsiniz. Arkadaş grubuna esprili bir tweet veya fotoğraf gönderip yanıtlarını almak bazen tam olarak ihtiyacınız olan sosyal desteği sağlayabilir.

#7 Günlük Rutininizi Bozmayın

Kendinizi normal bir programa yani 9-6 gibi mümkün olduğu kadar planladığınızda sağlıklı bir şekilde zamanınızı yönetmiş olacaksınız. Düzeniniz bozulmadığı için aileniz ve arkadaşlarınızdan kendiniz sosyal olarak izole etme riskiyle karşı karşıya kalmayacaksınız.

iremnurhanisoglu96@gmail.com