Ana SayfaDekorasyonEN GÜÇLÜ MARKALARIN KATILDIĞI FUARDA ÖNE ÇIKANLAR

EN GÜÇLÜ MARKALARIN KATILDIĞI FUARDA ÖNE ÇIKANLAR

Geçtiğimiz Ocak ayında gerçekleşen Maison & Object Paris’in teması ”Excuse My French!” olarak belirlenmişti.Sektörün en güçlü markalarının katıldığı fuarın öne çıkanlarını sizler için derledik.

RAFİNE VE FEMİNEN

Antropolog ve aynı zamanda ödüllü bir gazeteci olan Ragna Sara Jonsdottir tarafından 2017 yılında Reykjavik’te kurulan Fólk, Maison&Objet Paris’e katıldığı bu ilk yılda oldukça ilgi gördü. Dört çocuklu bir anne olarak evi ve çocukları için kaliteli tasarımlar bulamayınca kolları sıvayan Ragna, Fólk’ta çevreye ve topluma duyarlı, en iyi kalitede ürünleri bir araya getiriyor. Marka koleksiyonları İzlandalı genç tasarımcılarla birlikte oluşturulmuş. Ólína Rögnudóttir imzasını taşıyan The Living Objets aksesuar koleksiyonu farklı kompozisyonlara olanak sağlayan oyuncu tavra sahip.

DAVETKÂR ALANLAR

Danimarkalı Nordal, fuara 2019 İlkbahar-Yaz koleksiyonu ile katıldı. Güncelik hayata odaklanarak oluşturulan bu yeni koleksiyonun temel amacı, kullanıcıların konforlu mekânlar kurgulamasını sağlamak. Markanın zarif, sıcak ve lüks malzemeler kullanarak yarattığı koleksiyonda yer alan rattan detaylı ürünler hemen dikkat çekiyor.

DOĞAL OLARAK ŞIK

Maison&Objet Paris’in her edisyonunda mutlaka birkaç yeni tasarımla karşımıza çıkan Mambo Unlimited Ideas, ev mobilyası markaları arasındaki saygın konumunu devam ettiriyor. Marka bu defa fuar ziyaretçilerinin karşısına Luc ailesinin en yenisi ile çıktı. Basit hatları ve zoraki olmayan stili ile Luc koltuk, klasik ve modern arasındaki dengeli tavrı temsil ediyor.

ATLANTİK KIYISINDA

Nantes’taki atölyesinde çalışmalarına devam eden Julien Lagueste, adeta yüzyıllar boyunca su ile şekillen bir kaya gibi görünen sehpayı tasarlamak için uzun araştırmalar yapmış. Beş katmandan oluşan tasarımın üst yüzeyi için ise okyanusun derinliklerindeki renge ulaşana kadar pigment deneyler gerçekleştirmiş.

KOLEKTİF ÜRETİM

Kann Design, 1958 yılında Kanaan tarafından kurulan köklü bir marka. Marangozlar, döşemeciler, kaynakçılar, dokumacılar ve ressamlardan oluşan bir zanaatkâr kolektifi olarak üreten markanın en yeni koleksiyonunda yer alan servis arabası tam bir arzu nesnesi.

ASYA MODERN

Güney Asya’da kullanılan malzemeleri keşfetmek ve onlarla zamansız zarif parçalar tasarlamak düşüncesi ile oluşturulan Cane koleksiyonu, Taylandlı mobilya markası Podium’un ustalık işi. Hazeran tekniğinin başrolde olduğu koleksiyonda yatak, dolap, koltuk ve bank gibi mobilyalar yer alıyor.

GLOBAL FÜZYON

Pols Potten’in Erik Pol’un İspanya’dan terakota vazolar ithal etmesiyle başlayan hikâyesi bir roman olsa bestseller olurdu. Hollanda’nın dünyanın en egzotik noktalarını keşfetmek konusunda oldukça başarılı olan kolonyal geçmişine nükteli bir şekilde referans veren markanın her zaman olduğu gibi el emeği parçaları tasarımcı dokunuşlarıyla şekillendirerek oluşturduğu 2019 koleksiyonunda yer alan Panaroma dörtlü porselen
tabak seti renkleriyle hemen radarımıza girdi.

ARTİSTİK BAKIŞ AÇISI

Portekizli RUG’SOCIETY, halı işçiliğini sanatsal bir bakış açısıyla ele alarak farklı duyguları bir araya getiriyor. Geçmişten günümüze halıcılığa dair sahip olduğu bilgiyi güncel bir bakış açısıyla yorumladığı için sektörünün trendsetter’larından biri olarak nitelendiriliyor. Markanın en yeni halılarından el yapımı Shaggy halı, bir uçak yolculuğu yaparken yeryüzünü izliyormuş hissi yaratıyor.

ÇİN DEVRİMİ

Fuarın “Talents a la Carte” bölümünde bu defa Çin’in parlayan tasarım
yıldızları yer alıyordu ve bunlardan biri de Frank Chou idi.
Frank Chou
Design Studio adı altında çalışmalarına devam eden tasarımcının Combo
kanepesi, post modern izler taşıyan formuyla Maison&Objet’nin en ilgi
çeken tasarımlarından biri oldu. Combo, deri ve yün gibi döşemelere
sahip modüler bir ürün.

MUTLULUKLA İLGİLİ

Flemming Hussak, Jannie Krüger ve Daniel Henriksen tarafından 2010 yılında kurulan Hübsch, kısa sürede İskandinavya’nın en ünlü iç mekân mobilya ve aksesuar markalarından biri haline geldi. İyi tasarımı mutluluk ile birleştiren koleksiyonlarını her yıl güncelleyen marka, modern evlerin ihtiyacı olabilecek parçalarını Maison&Objet’de tanıttı.

HÜCRESEL YAPILANMA

Hücrelerin büyümesinden yola çıkılarak tasarlanan Cell şamdanlar, Zaha Hadid Design’ın son numaralarından. Paslanmaz çelik malzemeden üretilen seri, farklı yüksekliklerde üç ayrı mumluktan oluşuyor. Renk seçenekleri bulunan Cell, organik formun gizemli dengesinin tezahürü.

SICAK NORDİK

İç mimarideki global trendleri gözlemleyip onları sekiz ayrı tasarım konseptinde rafine bir şekilde buluşturan Eightmood, Bare Nordic serisinde sosyal ve duygusal olarak bir arada olma halini öne çıkarıyor. Nordik yaşamanın modern minimalizmini ham malzemeler, grafik formlar ve kırsal desenlerle ısıtıyor.

ÖMÜR BOYU

Tasarımcı Emil Thorup tarafından kurulan Handvark, bir ömür boyu kullanılacak mobilyalar üretiyor. Danimarka menşeli marka, en iyi mermer, deri ve pirinç malzemelerle kusursuz formlar yaratmanın peşinde. Tablası dört ayrı mermer kullanılarak tasarlanan Console, fuarın en zamansız parçalarından biri oldu.

KUSURLU GÜZELLİK

Muubs iddialı tavrıyla şaşırtıyor. Markanın kurucuları Bent ve Dorthe Povlsen, oluşumlarını bir tasarım inovasyonu olarak tanımlamakta. Nordik diyarların doğası ve obsesifçe takıntılı oldukları güzellik kavramından yola çıkararak kurguladıkları senaryoda yaşlandıkça değerlenen parçalarla kusurlu olarak görülenlerdeki güzelliği arıyorlar.

YENİ ART DECO

Onlarınki tam bir başarı hikâyesi. Emiel Hetsen ve Sander Klave tarafından 2002 yılında kurulan marka, şu an dünya çapında 55 ülkede faaliyet gösteriyor. HK Living Art Deco’yu süslemelerinden arındırıyor ve sıra dışı bir sadeliğe işaret ediyor bu sezonda. Öte yandan 80’ler ruhunu da geri çağırıyor.

GERÇEK ORİJİNAL

Bosa markası favori tasarımcılarımızdan Elena Salmistraro ile bir araya gelerek ünlü farenin 90. yılını özel bir tasarımla kutladı. Salmistraro’nun dokunuşlarıyla tam bir şehir kahramanına dönüşen Mickey, Forever Young koleksiyonu Bosa’nın dünya çapındaki mağazalarında ve ayrıca Disney’in de seçili showroom’larında satışta.

GERÇEKÜSTÜ YANSIMA

Tre Product Maison&Objet Paris’teki altıncı yılında koleksiyonuna kattığı yeni ürünleriyle karşımıza çıktı. Antreler için özel olarak tasarlanan Mood ayna koleksiyonu, Dorothee Mainka imzasını taşıyor. Turkuvaz, mavi kadife ve bakır tonlarındaki aynalar şaşırtıcı karşılamalara vesile oluyor.

DUVAR TRENDLERİ

Dünyanın en ünlü duvar kâğıdı firmalarından biri olan WallPepper® Maison&Objet 2019’da güncel metropol panoramalarından esinle oluşturduğu 80’den fazla yeni tema sundu. Favorimiz denizin üzerine düşmüş sararmış yaprakları anımsatan The Den duvar kâğıdı oldu.

MARKÜTERI İŞLERİ

Valérie Colas des Francs’ın hasır ve benzeri malzemeler kullanarak yaptığı tasarımlar arasında ilk dikkatimizi çeken denizkızlarından esinlenilerek tasarlanan büstiyer oldu. Yaklaşık olarak 700 ölçek içeren tasarım sanatçı tarafından elde üretilmiş. Tasarımın yeşil ve mavi renk seçenekleri var.

KRİSTAL ETKİSİ

Reflections Cophenagen Crystal Decor koleksiyonuna kattığı yeni parçaları tanıttı. Art Deco renklerini yansıtan bu yeni vazolar, Hamptons Bonbonniere gibi zamansız parçalarla bir arada kullanılabilir.

KOZMOPOLİTAN MAVİ

Gervasoni Maison&Objet Paris 2019’un en iddialı markalarından biriydi. İç ve dış mekân mobilyaları için iki ayrı kurguya sahip stand tasarlayan marka yeni sezonda imzası haline gelen desenlerini ön plana çıkarırken mavinin en sofistike tonlarından kozmopolitan maviye işaret ediyor.

ODAK NOKTASI

Altın renginde bir yüzük takmış silindir şeklinde pembemsi ahşap ayak üzerine yerleştirilen pembe detaylara sahip Antonili mermer tablası ile adeta şov yapan Ring masa, Clan Milano’nun fuarda sergilediği en ilgi çekici tasarımlardan biri oldu.

BÜYÜLÜ NESNELER

L’objet’nin Haas Brothers ile iş birliği yaparak Joshua Tree’den ilhamla oluşturduğu koleksiyonun en ilgi çekici parçalarından biri olan Haas Coral Monster Vessel, limitli sayıda üretildi. Bu ürün hakkında detaylı bilgi için Luxuria mağazasını arayabilirsiniz.

HER ZAMAN SOFİSTİKE

Egzotik ve keşfedilmemiş olanın peşinde olan Dome Deco, uzak diyarlardan ruhunu kent hayatına taşıyor. Mobilya, ev aksesuarları ve tekstil alanlarında faaliyet gösteren marka, kimliğini güçlendiren yeniliklerini fuar süresince paylaştı.

BÜTÜNLÜKLÜ STİL ÖNERİSİ

Sektörünün en havalı markalarından Delighfull, tutarlı stiliyle bütünlüklü mekânlara olan inancını her defasında daha da fazla vurguluyor. Markanın zarif, şık ve modern evler için tasarladığı aydınlatmalar vazgeçilmezlerimiz arasında yer alıyor.

Hazırlayan : ÇİĞDEM HASANOĞLU

SON YAZILAR

BENZER YAZILAR