Ana SayfaKültür & SanatCOS ARTHUR MAMOU - MANI İMZALI CONIFERA’YI SUNDU

COS ARTHUR MAMOU – MANI İMZALI CONIFERA’YI SUNDU

COS, 8 Nisan Pazartesi günü Londra merkezli Fransız mimar Arthur Mamou-Mani ve kendi stüdyosu tarafından tasarlanan, tamamı yenilenebilir kaynaklardan 3D baskı tekniğiyle üretilmiş büyük ölçekli Conifera adlı mimari enstalasyonun açılışını Milano’da yaptı. Enstalasyon, Salone del Mobile 2019 kapsamında 9-14 Nisan 2019 tarihleri arasında Palazzo Isimbardi’de ziyaret edilebilir. COS’un Kreatif Direktörü Karin Gustafsson, “Conifera’nın açılışını yapmaktan dolayı çok mutluyuz,” diyor ve ekliyor “Mamou-Mani’nin işleri geleceğe bir bakış gibi; doğadan ilham alarak, yenilenebilen materyallerin ve modern teknolojik gelişmelerin birleşimiyle nelerin mümkün olabileceğini gösteriyor. Enstalasyonu Palazzo’da bulunduğu yerde görmek, birlikte çalıştığımız zaman boyunca gelişen el işi ve yeniliklere olan ortak ilgimizin birleşmesi ve birlikte çalışmamızla gelişen vizyonun gerçekleşmesine işaret ediyor. Umarız ki, ziyaretçiler de onu bizim bulduğumuz kadar ilham verici bulurlar. Conifera’nın yapım süreci de tasarım ve mimarinin geleceği hakkında bellek oluşturmaya bir fayda sağlar.”

Arthur Mamou-Mani ise, “Conifera, dijital ve fiziksel dünyayı birleştirirken gübreleşebilen biyoplastik kullanımıyla sürdürülebilirliği ön plana çıkarıyor. Üretim ve 3D basım süreci de tamamen yerel olarak gerçekleşti. Conifera; teknoloji ve el işi, insan yapımı ve doğal olan, anıtsallık ve hafiflik arasındaki bir diyalog. Umarım ziyaretçiler enstalasyonun bu fütüristik yüksek teknolojili yönünü takdir ederken, aynı zamanda şiirsel ve insani tarafını da görürler.” Dijital olarak tasarlanan ve gelişmiş 3D basım metodları kullanılarak üretilen Conifera, birbirine geçmiş 700 adet modüler biyo-tuğla’dan oluşuyor. Tahta ve biyoplastiğin de birleştiği kafeslerle heykelimsi bir yol oluşturarak Palazzo Isimbardi’nin merkez avlusundan bahçesine doğru bir yolculuk yaşatıyor.  

Ziyaretçilerin enstalasyon boyunca olan yolculuğunda, enstalasyonun mimarisi avlu tarafında tahta ve biyoplastik birleşimiyken, Palazzo’nun bahçesinde yarı saydam ve beyaz biyoplastik bir görüntüye geçiş yaparak, insan yapımı ve doğal dünya arasında dijital olarak yaratılmış bir köprü ilişkisi kuruyor. Conifera, COS’tan gelen açık brief doğrultusunda tasarlanmış; final yapısı ise düşünce aşaması süresince gerçekleşen teknolojik ve maddesel yeniliklerle gelişerek ilerleyen parametrik bir tasarım sürecinin sonucunu oluşturuyor. Enstalasyon tasarım ve yapıyla dikey olarak ilişki kuruyor. Tasarım üzerinden direkt bir bağ kurarak robotiklerle diyalog aracılığıyla inşa ediliyor: Mimar aynı zamanda hem tasarımcı hem de imalatçı oluveriyor. Conifera’nın modüler formunun, parçayı alternatif biçimlerde ve yeni bağlamlarda geliştirilmeye mümkün kılması enstalasyonu adeta bir miras olarak sunuyor.

Palazzo Isimbardi’nin ziyaretçileri, enstalasyondaki 700 biyo-tuğla’yı yaratımda kullanılan endüstriyel baskı aleti Delta WASP (World Advance Savin Project)’lardan bir tanesininin çalışmasını üretim anında gözlemleyebilirler. Conifera, COS’un Salone del Mobile’deki arka arkaya düzenlediği sekizinci enstalasyonu olurken, Mamou-Mani’yle gerçekleştirdiği ilk iş birliğinin sonucu.

SON YAZILAR

BENZER YAZILAR